שי ניצן: המאבק כנגד אישי ציבור מורשעים הוא לא רק בבית משפט

    דוד פיינגולד No Comments on שי ניצן: המאבק כנגד אישי ציבור מורשעים הוא לא רק בבית משפט

    פרקליט המדינה שי ניצן מתייחס למעמד הציבורי של נבחרי ציבור מורשעים וקובל על חוסר ההוקעה כלפי מורשעים, לכתבי אישום ולחקירות המתנהלות על פי לוח הזמנים של הבחירות ברשויות המקומיות: "לקראת הבחירות המוניציפליות אנו עושים מאמצים להביא לקו הגמר תיקים בהם לא התקבלה החלטה"

    פרקליט המדינה, שי ניצן צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, נאם לפני זמן קצר בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין והתייחס למערכת המשפט הישראלית, בה הוא מהווה נדבך מרכזי.

    "הוגשו כתבי אישום רבים כנגד אנשי ציבור, לרבות ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת ועוד, כאשר המורשעים מהם הורחקו מהזירה הציבורית" פתח ניצן את דבריו "גם בקרב אנשים בשלטון המקומי, היו כאלה שעמדו בפני תביעות כדי להעביר להם מסר ברור".

    ניצן אומר: "ברור שרוב אנשי הרשויות הם אנשים טובים, אבל לפעמים יש שסוטים מהישר. חלק מהתיקים מצויים כיום בבית משפט, חלק הסתיימו עם קלון, חלק עדיין בחקירה".

    פרקליט המדינה מתייחס להשפעת לוח הזמנים של הבחירות ברשויות המקומיות על התקדמות חקירות המתנהלות ואומר: "בתקופה זו לקראת הבחירות המוניציפליות אנו עושים מאמצים להביא לקו הגמר תיקים בהם לא התקבלה החלטה, כדי שלא ייווצר מצב כפי שקרה בעבר, בהם תיקים נגררים עד הבחירות. גם כאן, כתמיד, כתבי אישום יוגשו רק כאשר ימצא שיש סיכוי סביר להרשעה, נמשיך לבחון את הרעיון מתוך הזהירות על המשמעות שיש להגשת כתב אישום על חייו של אדם".

    ניצן קובל על חוסר ההוקעה כלפי מורשעים ואומר: "בהקשר זה אני מוטרד מהעדר הוקעה ציבורית מספקת של עבריינים מורשעים ואלו הנגועים בשחיתות. את המאבק יש לנהל בראש ובראשונה בבתי המשפט, אך ללא הוקעה ציבורית של התופעה, לא תצלח המלחמה".

    (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)



    0 תגובות